• Door naar de hoofd inhoud

Confluence Media

Webdesign

juli 3, 2017 by [post_author_posts_link_outside_loop]

SEO en schaalbaarheid

SEO (Search Engine Optimalisatie), oftewel Zoekmachine Optimalisatie of Zoekmachine Marketing. Is dat nou wel nodig? Is dat niet duur? Ja en nee. 

Website optimalisatie is een must geworden. Als je gevonden wil worden natuurlijk. Als je een website alleen als visitekaartje of online brochure gebruikt is er niets aan de hand. Heb je al genoeg klanten en sales door een vlotte babbel en bezoek je regelmatig netwerk borrels, en haal je daar werk uit, dan hoef je geen geld uit te geven aan SEO.

Het wordt een ander verhaal als je graag wat meer wil verkopen en je product of dienst schaalbaar is. Ooit deden wij SEO voor een edelsmid. Al snel stond hij op de eerste pagina van Google en met de zoekterm Edelsmid Amsterdam op de eerste plek in Google. Hij kreeg steeds meer werk, hij kreeg zelfs klanten uit Londen die speciaal voor hem naar Amsterdam vlogen. Hij was vindbaar en dat heeft hij geweten. Door de drukte werkte hij zich een breuk. Letterlijk. Zijn schouder zat op een gegeven moment zo vast dat hij geopereerd moest worden.

Of je gevonden wil worden in Google is niet de belangrijkste vraag. Of je de vraag aankunt is wat we echt willen weten. Door jarenlange training, observatie en doortasten van het ‘spel’ der zoekmachines, is het geen kwestie meer of we jouw site op de eerste pagina krijgen. Het is alleen nog een kwestie van tijd, en dus geld. Maar wat doe je als je eenmaal op die eerste pagina staat? Biedt je een dienst waarbij jouw tijd de variabele factor is en hoe schaalbaar is die tijd? Kun je voor jouw dienst personeel inhuren als de vraag naar jouw dienst groter wordt?

Schaalbaarheid en SEO voor webshops

Een webshop met producten die op grote schaal ingekocht kunnen worden kan al een stuk schaalbaarder zijn. Maar dan nog kan het misgaan als de vraag opeens toeneemt. Een eerste positie in Google ten opzichte van de 3e of 4e positie kan al tientallen sales per dag verschil maken. Zo kan een webshop in haarproducten zijn omzet vergroten. Biedt je een digitaal product dan is de schaalbaarheid oneindig.

Zoekwoorden onderzoek (Keyword Plan)

Even een stap terug in ons SEO Advies. Voordat we ja zeggen tegen iemands die zijn website wel ‘hoger in Google’ wil krijgen, kijken we eerst naar de haalbaarheid. We kijken naar vraag en aanbod van het product of de dienst. Wie is de competitie, hoe goed doen zij het? Hoe haalbaar is de eerste pagina? Of beter, hoe lang gaat het duren. Uiteindelijk komen we altijd op de eerste pagina en als de competitie factor gunstig is, ook op de eerste plek. Maar hoe lang is uw adem? SEO is een tijdsinvestering. Met een schatkist aan ‘tweaks’ (kleine aanpassingen) op een website kunnen we grote stappen maken in Google. Maar van de tweede pagina naar de eerste pagina komen is een kunst die niet iedereen onder de knie heeft. Wij wel maar daar hangt een prijskaartje aan.

SEO Utrecht

Site analyse

Niet elke website is geschikt om SEO op toe te passen. Vaak zijn websites of webshops gewoon slecht in elkaar geknutseld. Het is niet zo moeilijk om een WordPress website te bouwen. Maar gevonden worden des te meer. Juist met de hoeveelheid aan slecht ontworpen (in de fundering) websites is het zonde van de tijd om daar SEO op toe te passen. Website optimalisatie is geen behangetje dat je even over een website heen plakt.

Is het dan alleen maar haalbaar als het schaalbaar is? Is SEO de moeite waard? Of moet je het zelf doen met een SEO Cursus Online?

Ons antwoord is JA. Er valt nog steeds veel geld te verdienen door beter vindbaar te worden.

 

Categorie: SEO Tags: Cursus Seo Schrijven Utrecht, Seo Advies Utrecht, Seo Cursus Utrecht, Seo Meetup Utrecht, Seo Opleiding Utrecht, Seo Specialist Utrecht, Seo Stage Utrecht, Seo Utrecht, Seo Vacature Utrecht

Confluence Media webdesign